Zoekresultaten
Resultaat 1 - 7 (van 7)
Peter Olsthoorn De macht van Facebook
Theo, ben je dood ofzo?
Analyse van Facebook, het grootse sociale netwerk ter wereld, met aandacht voor zowel de innovaties als de excessen ervan.
Non-fictie
Nederlands | 245 pagina's | Elikser, Leeuwarden | 2012
Gedrukt boek
Peter Olsthoorn The price we pay for Google
The growth of Google as a gate to information and entertainment is as dizzying as it is fascinating. 'I can't imagine a life without Google', is an often heard saying. There is a blind trust at its ground, but are we aware of Google's selection processes and what it does with the information on our behavior on the internet? The search results are getting more and more personal and the so-called 'free' services are paid for by the information on our surf behavior. We have become both the producer...
Non-fictie
Engels | 71 pagina's (ePub2, 0,6 MB) | Eburon Elements, Delft | 2016
E-book
Peter Olsthoorn De macht van Facebook
onweerstaanbaar!
Analyse van Facebook, het grootse sociale netwerk ter wereld, met aandacht voor zowel de innovaties als de excessen ervan.
Non-fictie
Nederlands | 470 pagina's | Elikser, Leeuwarden | 2012
Gedrukt boek
Peter Olsthoorn De macht van Google
werkt Google voor jou of werk jij voor Google?
Analyse van de machtspositie van het Amerikaanse bedrijf, wereldwijd bekend door zijn zoekdienst op internet.
Non-fictie
Nederlands | 238 pagina's | Kosmos Uitgevers, Utrecht [etc.] | 2010
Gedrukt boek
Peter Olsthoorn Privacy bestaat niet
doe er je voordeel mee
Non-fictie
Nederlands | 172 pagina's | Adfo Groep, Amsterdam | 2013
Gedrukt boek
Peter Olsthoorn Baas over eigen data
zelfbeschikking in bescherming van persoonsgegevens
In Baas over eigen data komen tal van actuele initiatieven voor betere zelfbeschikking over data aan de orde. Gejuridiseerde privacybescherming, met de AVG vanaf 2018 als 'hoogtepunt', biedt personen onvoldoende zelfbeschikking over het gebruik van hun persoonsgegevens. Hoe kan dat verbeteren? Door behalve recht ook markt en technologie in te zetten. Mensen wegen voortdurend voor- en nadelen af; ook met data in ruil voor 'gratis' attractieve diensten die gemak, plezier, aandacht, intense communicatie,...
Nederlands | 465 pagina's | Boom juridisch, Den Haag | 2021
Gedrukt boek
Peter Olsthoorn Intranet & Internet
Leidraad voor de invoering van Intranet en/of Internet voor beleidbepalers van bedrijven.
Non-fictie
Nederlands | 296 pagina's | SDU Uitgevers, Den Haag | 1997
Gedrukt boek