Zoekresultaten
Resultaat 1 - 11 (van 11)
Jaap van Ginneken Verleidingen aan de top
de psychologie van de macht
Psychologische verklaringen voor de misdragingen van regeringsleiders die te lang aan de macht zijn.
Non-fictie
Nederlands | 279 pagina's | Uitgeverij Business Contact, Amsterdam | 2021
Gedrukt boek
Jaap van Ginneken Verleidingen aan de top
De psychologie van de macht
Jaap van Ginneken, expert op het gebied van politieke en massapsychologie, laat in deze herziene editie van Verleidingen aan de top zien wat er precies gebeurt als mensen de regels naar hun hand kunnen zetten en de invloed van anderen terzijde kunnen schuiven. Het ‘kwaadaardig narcisme’ van Trump, de zelfoverschatting van Johnson, de gekte van Nixon, de verborgen verslavingen van Kennedy: zodra mensen een hoge positie krijgen, gebeurt er iets met hen. Vrijwel iedereen maakt een psychologische transformatie...
Nederlands | 8 uur 4 minuten (696 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2021
Luisterboek (digitaal)
Jaap van Ginneken Grillig
klimaat, chaos en publieke opinie
Verhandeling over de grilligheid van menselijk (massa)gedrag en de publieke opinie in tijden van maatschappelijke verandering aan de hand van inzichten uit de chaostheorie en de massapsychologie.
Non-fictie
Nederlands | 399 pagina's | Mazirel Pers, Zutphen | 2022
Gedrukt boek
Jaap van Ginneken Grillig
klimaat, chaos en publieke opinie
Verhandeling over de grilligheid van menselijk (massa)gedrag en de publieke opinie in tijden van maatschappelijke verandering aan de hand van inzichten uit de chaostheorie en de massapsychologie.
Non-fictie
Nederlands | 400 pagina's (ePub2, 9,3 MB) | WalburgPers Algemeen, Zutphen | 2022
E-book
Jaap van Ginneken Verleidingen aan de top
de psychologie van de macht
Jaap van Ginneken, expert op het gebied van politieke en massapsychologie, laat in deze herziene editie van ‘Verleidingen aan de top’ zien wat er precies gebeurt als mensen de regels naar hun hand kunnen zetten en de invloed van anderen terzijde kunnen schuiven. Het ‘kwaadaardig narcisme’ van Trump, de zelfoverschatting van Johnson, de gekte van Nixon, de verborgen verslavingen van Kennedy: zodra mensen een hoge positie krijgen, gebeurt er iets met hen. Vrijwel iedereen maakt een psychologische transformatie...
Non-fictie
Nederlands | ePub2 | Business Contact, Amsterdam | 2021
E-book
Jaap van Ginneken Van Big Brother tot hersenhype
de psycholoog in de praktijk
Overzicht van de psychologische praktijk in Nederland gedurende de afgelopen decennia, gekoppeld aan de huidige ontwikkelingen in het vakgebied en een blik op de toekomst.
Non-fictie
Nederlands | 144 pagina's | NIP, Utrecht | 2013
Gedrukt boek
Jaap van Ginneken Gek met geld
over financiële psychologie
Psychologische achtergronden van de wijze waarop mensen met geld omgaan.
Non-fictie
Nederlands | 222 pagina's (ePub2, 0,4 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2010
E-book
Jaap van Ginneken Gek met geld
over financiële psychologie
Psychologische achtergronden van de wijze waarop mensen met geld omgaan.
Non-fictie
Nederlands | 221 pagina's | Business Contact, Amsterdam [etc.] | 2010
Gedrukt boek
Jaap van Ginneken Het enthousiasmevirus
hoe gevoelens zich explosief verspreiden nu iedereen online is
Analyse door een massapsycholoog van de maatschappelijke implicaties van wereldwijde netwerken waarmee meningen en gevoelens razendsnel kunnen worden verspreid.
Non-fictie
Nederlands | 207 pagina's | Business Contact, Amsterdam [etc.] | 2012
Gedrukt boek
Jaap van Ginneken Striphelden op de divan
de ontraadseling van de complexen van Asterix, Babar, Donald, Kuifje en Superman
Non-fictie
Nederlands | 176 pagina's | Nieuwezijds, Amsterdam | 2002
Gedrukt boek
Jaap van Ginneken Het profiel van de leider
de oerkenmerken van invloed en overwicht
Waarom zijn veel leiders in hetzelfde seizoen geboren? En waarom hebben linkshandigen het Witte Huis overgenomen? Massapsycholoog Jaap van Ginneken presenteert in dit boek de laatste wetenschappelijke inzichten over leiderschap, aan de hand van een analyse van een aantal sleutelfiguren uit de internationale politiek. Van Ginneken toont aan dat oerkenmerken als lengte, gezichtsvorm en stemgeluid nog steeds een rol spelen bij de instinctieve keuze van onze leiders – ook in het bedrijfsleven. En dus...
Non-fictie
Nederlands | 220 pagina's | Uitgeverij Business Contact, Amsterdam | 2015
Gedrukt boek